Com cada any un cop arribar la tardor celebrem la festa de la Castanyada. Arriben els fruits com les castanyes, els moniatos, els pinyons, el codonyat.
La tradició explica que les ametlles eren abundants i els moniatos també, llavors per aprofitar-ho van inventar-se aquests pastissets dolços: els panellets.
Nosaltres els hem fet a l'aula. Les mares voluntàries ens han ajudat a coure'ls a casa.
N'hem fet de diferents sabors: pinyons, cacau, coco, i ametlla.
Per la tarda ens hem menjat les castanyes que ens ha portat la senyora castanyera vinguda de la muntanya.
dijous, 26 de novembre del 2015
Sortida al zoològic
Els nens i nenes de primer hem anat al zoològic de Barcelona.
dijous, 19 de novembre del 2015
Teatre en anglès a Cicle Incial
Aquest dimarts hem vist i gaudit d'una obra de teatre en anglès "La sopa de pedres"
divendres, 16 d’octubre del 2015
ANEM A LA VEREMA!!
El passat divendres dia 2 d'octubre, els nens i nenes de segon vam anar a Sant Mateu de Bages (Manresa) a la Masia Les Planes, on vam conèixer el procés de la verema. Els monitors van ensenyar-nos el camí que porta el raïm a convertir-se en un bon vi.
Vam trepitjar el raïm i en vam treure most. També vam fer una passejada amb carro.
Ahh!!! Ens vam donar una ampolla amb el most de record!!!
Ens ho vam passar molt bé!!!!
Vam trepitjar el raïm i en vam treure most. També vam fer una passejada amb carro.
Ahh!!! Ens vam donar una ampolla amb el most de record!!!
Ens ho vam passar molt bé!!!!
dijous, 28 de maig del 2015
Visita al Zoo de Barcelona
Els alumnes de primer ahir van gaudir de la visita al Zoo de Barcelona, donat que aquest trimestre han estat treballant a la classe el projecte dels animals la visita al zoo va resultar molt profitosa i va servir per fer la cloenda del projecte. Els alumnes van gaudir molt amb tots els animals però, sobretot, amb l'espectacle dels dofins!!
dijous, 14 de maig del 2015
Els alumnes de 1r van a la Ludoteca "El Dau"
La darrera setmana el alumnes de primer curs van fer, com cada any, la visita a la Ludoteca "El Dau". Tot i que es una visita que es repeteix cada any els nens i nenes s'ho passen d'allò més bé jugant a la cuineta, la perruqueria, la botigueta, els mecànics, les disfresses,.... Us deixem unes imatges d'aquella fantàstica estona!!
dijous, 26 de març del 2015
Sortida al Parc de Collserola
El dimecres passat, 18 de març, va anar tot el cicle Inicial d'excursió al Parc de Collserola. Finalment el dia va aguantar i no va ploure. Allà els alumnes van realitzar diverses activitats amb monitors i les mestres pel Parc de Collserola, ens ho vam passar d'allò més bé....Inclús ens va venir a visitar un porc senglar!! Després vam anar a dinar a l'àrea de lleure de Santa Maria de Vallvidriera i vam jugar una estona per la muntanya...un dia diferent i divertit!!
dilluns, 26 de gener del 2015
Sortida de la dansa de Miró
El
dimecres 21 de gener els nens i nenes de segon van anar a veure una
dansa al Mercat de les Flors. La dansa era sobre Joan Miró, un
artista que estan treballant a plàstica. L'espectacle va ser
fantàstic: els moviments, els colors, la música... Van sortir molt
contents.
Com que
la sortida era d'un dia i estaven a Monjuïc, una muntanya màgica,
van caminar una estona per uns jardins maquíssims i van arribar fins
a la Fundació Miró. No podien entrar, però la van veure per fora i
van poder veure un parell d'escultures, una de Miró i l'altra de
Calder (l'artista que van treballar el curs passat també a
plàstica).
Després
de dinar i aprofitant que havien de pujar una mica més per trobar
l'autocar, ens van deixar entrar al centre d'Hípica de la Foixarda.
Allà van poder veure i tocar cavalls i els va agradar moltíssim,
tot i que algú estava una mica espantat.
Va ser
un gran dia, el temps els va acompanyar i van poder fer i veure
moltes coses. A la tornada estaven tant cansats que fins i tot es van
adormir a l'autocar.
dijous, 22 de gener del 2015
Ciència divertida
Amb aquest taller els nens i nenes de segon han pogut experimentar algunes de les accions que realitza el nostre cos, com el batec del cor i la funció de la digestió. Ha sigut molt divertit i s'ho han passat molt bé.
Taller de percussió 1r
Els alumnes de 1r curs, la setmana pasada, van realitzar a l'escola un taller de percussió. Va venir un noi, que toca en un grup de música, a explicar-nos l'evolució dels instruments de percussió al llarg de la història. Ens va ensenyar diferents instruments: el tambor, maraques, pals de pluja, diferents tipus de bongos, la batería,... Al final de la sessió van tocar amb ell la batería i ens va encantar l'experiència!!!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)